/

17/05/2018

FULL SET ACCOUNT COURSE USING SAGE UBS SYSTEM ( NOV & DEC 2018 )



MARIAH KHALIDDIN
DEGREE OF ACCOUNTING
EX OFFICER OF HONG LEONG BANK

'"Saya telah berkhidmat hampir 15 tahun dengan sebuah syarikat kewangan . Bila saya di beritahu pihak pengurusan syarikat mahu mengurangkan pekerja, saya hampir-hampir putus asa kerana saya tidak tahu kemana saya harus pergi kerana pengalaman saya yang ada cuma lah di situ. Rakan-rakan saya yang senasib mula mencuba bidang-bidang yang lain seperti menjadi pemandu grabcar atau berniaga atas talian (on line).Saya menjadi buntu kerana saya tidak ada pengalaman langsung kecuali dalam bidang pengurusan bank.

Semasa dalam perkhidmatan bank, ramai pelanggan-pelanggan bank yang saya uruskan mencadangkan sekiranyanya saya memiliki pengetahuan dalam bidang perakaunan yang lengkap,mereka sedia mengambil saya sebagai penasihat (consultant) kewangan syarikat mereka tetapi saya tidak yakin kerana pengalaman kerja serta ilmu yang kita belajar di pusat  pengajian tinggi tidak sama dengan apa yang diperlukan di dalam dunia perniagaan hari ini.

Alhamdulillah setelah mengikuti kursus yang di anjurkan oleh pihak akademi,baru lah saya yakin bahawa sebenarnya banyak lagi perkara yang tidak di ketahui tentang pengurusan kewangan syarikat. Saya bukan sahaja di ajar tentang pengurusan perakaunan yang lengkap dengan menggunakan sistem perisian komputer yang terkini, bahkan saya juga didedahkan dengan  cara-cara sistem pengurusan pejabat yang betul dan teratur.

Dengan ilmu dan pengetahuan baru ini, kini saya telah pun berjaya menjawat jawatan yang penting dengan gaji yang agak lumayan dan masih lagi ada menerima tawaran tawaran lain dari pelbagai syarikat sedangkan rakan-rakan saya yang senasib dulu masih belum mempunyai pekerjaan tetap. Terima Kasih Nicks Creation Academy"



MUHAMMAD ANIQ
DIPLOMA IN ACCOUNTANCY (UITM)

" Dengan berbekalkan dengan sekeping diploma dari pusat pengajian tinggi, saya  berusaha untuk mendapatkan pekerjaan yang sesuai dengan kelulusan saya. Memandangkan keadaan ekonomi yang tidak  memberangsangkan dan setelah puas berusaha untuk mendapat pekerjaaan hanya kerja di pasaraya sahaja  yang ada di tawarkan.Ramai rakan rakan serta saudara mara mencadangkan supaya saya melanjutkan pengajian ke peringkat ijazah mungkin peluang mendapat kerja yang lebih baik tetapi di sebabkan gusar dengan hutang pinjaman PTPTN yang sedia ada serta melihat rakan rakan yang lain berkelulusan luarnegara (oversea) juga gagal mendapat pekerjaan, saya bercadang tidak mengikut cadangan tersebut.Saya merasakan kita perlu ada ilmu sampingan sebagai sandaran kalau kita ingin berjaya. Oleh itu saya dengan tekad mengikuti kursus lengkap perakaunan yang di anjurkan oleh pihak akademi nicks creation.
Di akademi, saya bukan sahaja di ajar pengurusan perakaunan secara realiti tetapi juga tips-tip untuk menghadapi temuduga serta peluang peluang perniagaanyang boleh di usahakan oleh mereka-mereka yang memiliki pengetahuan
dalam bidang ini. Saya juga telah berjumpa dengan bekas bekas  pelajar akademi dan kagum dengan kejayaan mereka selepas tamat belajar di sini.

Kini saya telah menjawat jawatan yang penting di salah sebuah organisasi antarabangsa yang berpusat di Kuala Lumpur. Saya mengikut jalan yang betul dan saya tidak menyangka sijil akademi juga mendapat pengiktirafan antarabangsa memandangkan saya pernah mendapat tawaran  dari syarikat di Australia sehingga rakan rakan saya pun terkejut dengan perkembangan  saya."

Sekarang peluang terbuka untuk anda untuk menempah kejayaan seperti mereka serta ramai lagi yang telah berjaya. Ikuti kursus lengkap perakaunan 2018, pengambilan telah bermula 
✓  Jaminan mendapat kerja 100%
✓  Sijil mendapat pengiktirafan

FULL SET ACCOUN T COURSE 

SUBJECT -SUBJECT DURING COURSE:
PAYABLE, RECEIVABLE AND GENERAL LEDGERS
TRAINING OF THE CHART OF ACCOUNTS
 FINALIZATION OF ACCOUNT
 FIND THE FINANCIAL POSITION
PREPARING THE INCOME STATEMENT,BALANCE SHEET
      PROFIT AND LOSS AND  CASH  FLOW  STATEMENT
PROGRAM PARTICIPATION  FOR ENTERPRISE, SDN BHD, 
      BERHAD AND MANUFACTURING

TEMPOH KURSUS   :  4 BULAN
KELAS BERMULA   :  NOVEMBER 2018
PENDAFTARAN        :  OCT - NOV 2018
* PENDAFTARAN AWAL AKAN MENDAPAT SOFTWARE 
   UBS ACCOUNTING SECARA  PERCUMA*

SILA DAFTAR DI SINI UNTUK MENGIKUTI KURSUS:⏬
REGISTRATION FORM

3 comments:

  1. Bila kursus ini dibuka lagi ye

    ReplyDelete
  2. Anonymous5:18 pm

    Pendaftaran masih dibuka lgi ka?
    Berapa harga utk kursus ni?

    ReplyDelete
  3. Saya juga menganjurkan kursus bookkeeping berserta online accounting software. Kursus saya hanya bernilai RM299. Berminat? Hubungi mxm659@gmail.com hari ini.

    ReplyDelete